top of page

שמנים רווים – חמאות

עודכן: 13 במרץ 2022


יתרונות השומן הרווי בקוסמטיקה הטבעית:

עתיר שומן – נהדר לכל פגעי העור על רקע של יובש: קשקשים, עור סדוק, פסוריאזיס וסבוריאה

ממצק- מסייע ליצור משחות מוצקות בשילוב עם שמנים נוזליים.

מאריך חיי מדף - מבנה מולקולרי צפוף שלא מאפשר לאוויר לחדור, לכן הוא פחות רגיש להתחמצנות וקלקול.

חיי מדף: שנתיים ויותר

חסרונות:

עתיר שומן- עלול להיות כבד מידי לעור הפנים, להשאיר תחושת שומניות על העור, ושימוש לאורך זמן עלול לגרום לעור להפחית את הפרשת השומן הטבעי, מה שיגרום ליובש ותלות.

דלים בחומצות שומן חיוניות.


שמנים רווים לדוגמא:

שמן קוקוס, חמאת קקאו, חמאת שיאה, שמן דקל



שמן / חמאת קוקוס

מוצק ולבן עד טמפרטורה של כ-20 מעלות, כשמתחמם הופך שקוף ונוזלי, בעל ריח קוקוס עדין, נספג בקלות בעור ומזין אותו. עשיר בנוגדי חימצון, מעודד ריפוי עור, בעל נטייה לספוח רעלים ופסולת, עשיר בחומצה לאורית (lauric acid), לחומצה פעילות נוגדת פטריות, וירוסים וחיידקים.


הודות לחומרים האנטי-בקטריאליים והאנטי-אוקסידנטים הקיימים בשמן הקוקוס, הוא נמצא יעיל בטיפול בדלקות עור שונות, למשל, דרמטיטיס ואקזמה, כמו גם מסייע בעיכוב תהליך ההזדקנות של העור. ולכן, שמן הקוקוס מהווה רכיב בסיסי במגוון מוצרי טיפוח שונים, כגון: סבונים, קרמים וסרומים המשמשים לטיפול בעור.


שמן הקוקוס מכיל נוגדי חמצון, המבטיחים לו חיי מדף ארוכים יותר מכל שמן צמחי אחר.


שימוש קוסמטי:

למוצרים לטיפול בשיער יבש וחסר חיים, מסכות ,לטיפול בנשירת שיער, קשקשים, פסוריאזיס בעיקר של הקרקפת, סבוריאה בקרקפת ,סבונים ,קרמים ומשחות. לפורמולות של דאודורנט, נהדר לשימוש במתכונים לסבון טבעי בשל תכונת הניקוי שלו.


תכונות בסבון טבעי:

השמן מסתבן בקלות ובמהירות, ויוצר סבון קשה ועמיד. הסבון יוצר בועות קצף גדולות ורכות. שמן קוקוס תורם ללחות. לא רצוי להוסיף מעל 35% שמן קוקוס כיוון שהוספת יתר תיתן סבון שמייבש את העור.




חמאת שיאה

עשירה מאוד בחומצות שומן, מינרלים וויטמינים כגון A, E ו- F והיא בעלת סגולות מרפא רבות. שיאה היא חמאה רכה הנמסה בטמפרטורת הגוף, בעלת צבע לבן -צהבהב. עשירה בוויטמינים, מינרלים ופרוטאין. שיאה שומרת על הלחות הטבעית של העור ומעודדת התחדשות תאים.


לחמאת שיאה יש השפעה אנטי דלקתית והיא מכילה חומרים פעילים הממריצים את זרימת הדם לעור המעשירים את הרקמות בחמצן ומאיצים סילוק פסולת. חמאת השיאה משתלבת מצוין עם שמנים וחמאות אחרות ומקנה למוצרים מרקם יציב ולחות גבוהה.


שימוש קוסמטי:

מחדירה לחות לעור יבש ומחזירה לו חיות וברק, מסייעת לטיפול בעור מגורה, אדמומי וסדוק במיוחד באזור המפרקים בברכיים ובמרפקים. מטפלת בקמטים ומאטה את קצב ההזדקנות של העור, מסייעת במיצוק העור והופכת אותו ליותר אלסטי. משמשת כמסנן קרינה עדין ומונעת מקרני UV לחדור אל העור. מעולה בטיפול בסימני מתיחה.


תכונות בסבון טבעי:

מסתבנת בקלות ויוצרת קצף יציב וסבון קשה. מכילה מרכיבים שאינם מסתבנים ואפשר להוסיפה הן כחלק מתערובת השמנים והן לאחר תהליך הסיבון.



חמאת קקאו

לחמאת קקאו יש טעם וריח עדינים של שוקולד. חמאת הקקאו נמסה בטמפרטורה של 34-38 מעלות צלזיוס. חמאת קקאו מכילה נוגדי חמצון אשר מזינים את העור, מסייעים בשיפור גוון העור ובצמצום סימני הגיל. עשירה בוויטמיני A+C מספקים הגנה עוצמתית לעור מפני נזקי חמצון והזדקנות.


שימוש קוסמטי:

מקלה על עור רגיש ומגורה, מומלצת לטיפול בשפתיים בקועות וכפות רגליים סדוקות ויבשות,

מגבירה את תהליך הריפוי הטבעי של העור ובכך עוזרת להעלמת צלקות וסימני מתיחה.


תכונות בסבון טבעי:

מסתבנת בקלות ויוצרת קצת קשה ויציב. מקשה את הסבון ומוסיפה לו אורך חיי שימוש.

לא מומלץ להוסיף במתכון יותר מ- 15% חמאת קקאו כי אז הסבון עלול להיסדק.



חמאת דקל

שמן מוצק, נמס בטמפרטורה של 18 מעלות, עשיר בעיקר בקרוטנים וחומצות שומנית המזינות את האפידרמיס .חמאת דקל מכילה ויטמין E, נוגד חמצון חזק המסייע לעור להילחם ברדיקלים חופשיים הפוגעים בעור וגורמים לקמטים וקמטוטים, יוצרת על העור שכבת הגנה נוגדת חמצון, ומסייעת לשמירה על עור רענן ובריא.


משמשת כמרכך אורגני בשל מרכיבי הלחות בה, מעודדת התחדשות תאים, מאזנת הפרשת בלוטת החלב ומסייעת בהשלמת לחות לאחר חשיפה לשמש.


שימוש קוסמטי:

לקרמים לגוף ולפנים, שפתון וסבונים, טיפוח שיער בשל יכולתה להסיר שמן ולכלוך מהשיער והעור.

מתאימה בעיקר לעור יבש, סדוק, בקוע, סבוריאה, פסוריאזיס והכנת משחות. חומר גלם מוביל במתכוני סבון טבעי.


תכונות בסבון טבעי:

מסתבן במהירות, נותן בועות קצף קטנות. מאיץ הופעת תלמים (טרייס). כדאי להשתמש אתו בתערובת עם שמנים אחרים כי הוא נוטה להישבר. תורם לקבלת סבון קשה.



היום רוקחים ורוקחות נמנעים משימוש בשמן הדקל כיוון שטוענים שנעשה ניצול של בעלי חיים בעת ייצורו וגם פגיעה אקולוגית ביערות טבעיים לטובת הגידולים החקלאיים. אני מאוד אוהבת להשתמש בשמן דקל בזכות התכונות המיטיבות שלו ובוחרת שלא לוותר עליו במתכונים שלי. אני מקפידה לבדוק היטב אצל הספקים מהם אני קונה שהשמן שלי מגיע מסחר הוגן ומגידול בר קיימא.


להשתמש בשמן דקל בצורה אחראית - מה לחפש?

שמן דקלים בעל תקן מחמיר RSPO - Roundtable on Sustainable Palm Oil - RSPO

שמן בר קיימא ממטעים מפוקחים, עם אישור מחמיר של פיקוח מארגון RSPO ז'נבה שוויץ.


לרכישת חמאות מעולות>>

167 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page