top of page

סוד הקסם של שמן זרעי המלפפון


שמן זרעי מלפפונים מופק בתהליכי כבישה קרה למיצוי מיטבי ולשמירה על הערכים התזונתיים של חומר הגלם. השמן מכיל חומצות שומן בריכוז גבוה – חומצה אולאית, חומצה לינולאית, אומגה 6, פיטוסטרולים ועוד... לכן הוא נחשב לחומר גלם חשוב ויעיל בטיפול בבעיות עור כמו אקזמה, פסוריאזיס, אקנה ולשיקום לאחר חשיפה לשמש.


עושר ואושר: ויטמין E, חומצות שומן פיטוסטרולים ואומגה 6



טוקופרולים וטוקוטרינולים

שמן זרעי מלפפון עשיר בתרכובות אורגניות, מסיסות בשמן, המכונות לעתים קרובות ביחד "ויטמין E". תרכובות אלה הן נוגדות חמצון עוצמתיות העוזרות לשמור על העור שלנו גמיש ובריא, מפחיתות דלקתיות ומרגיעות את העור.


בנוסף, תרכובות אלה מסייעות בהגנה מפני קרני UV וזיהום סביבתי ונלחמות ברדיקלים חופשיים המובילים לקמטים וסימני הזדקנות.




חומצות שומן –

שמן זרעי מלפפון עשיר בחומצה אולאית, לינולאית ופלמטית – חומצות שומן מעודדות התחדשות תאים ועוזרות לשמור על העור בריא וצעיר. חומצות שומן מסייעות בשמירה על רכיבים המזינים את העור ומונעות את כניסתם של חיידקים ומחוללי מחלה לעור.




חומצת שומן חיונית – לינולאית

שמן זרעי מלפפון מכיל מעל ל- 50 אחוז של חומצה לינולאית.

חומצות שומן חיוניות (באנגלית: Essential fatty acid או EFAs), הן חומצות שומן, אשר נחוצות בתזונה של בני אדם ובעלי חיים, מכיוון שהגוף אינו מסוגל לסנתז אותן בעצמו.


ישנן רק שתי חומצות שומן חיוניות לבני האדם -

חומצה לינולאית (חומצת שומן מסוג אומגה 6)

וחומצה אלפא-לינולנית (חומצות שומן מסוג אומגה 3)

כאשר התגלו שתי חומצות השומן החיוניות במהלך 1923 הן כונו בתחילה "ויטמין F", אולם בשנת 1929, מחקר שבוצע בחולדות הראה שמדויק יותר לסווג את שתי חומצות השומן החיוניות כשומנים ולא כויטמינים.


שתי חומצות השומן הללו נחשבות חיוניות, משום שהחוקרים גילו כי כאשר מסירים אותן מהתזונה, הדבר פגע בהתפתחות התקינה של ילדים ובעלי חיים צעירים.


חומצה לינולאית (באנגלית: Linoleic acid)

היא חומצת שומן רב-בלתי רוויה. החומר הוא נוזל שקוף בטמפרטורת החדר.

חומצה לינולאית היא חומצת שומן חיונית, כלומר כזו שיש לקבל במזון משום שהגוף אינו יכול ליצור אותה מחומצות אחרות וזקוק לה בכמה תהליכים ביולוגים.


מחסור בחומצה לינולאית בתזונה גורם לשיער יבש, נשירת שיער, ועיכוב בריפוי פצעים.



פיטוסטרולים

תרכובות טבעיות דמויות כולסטרול המצויות בצמחים. מחקרים הראו כי תרכובות אלו למעשה לא רק עוצרות את האטת ייצור הקולגן הנובעת מחשיפה לקרינת UV אלא גם עוזרות לקדם ייצור קולגן חדש, ולשמור על עורנו אלסטי ומוצק.


פיטוסטרולים עוזרים לשיקום של עור יבש ומתבגר בכך שהם תורמים לשיפור התפקוד של המחסום השומני של העור ומתוך כך מביאים לשיפור מאזן הלחות והאלסטיות של העור וכן לעידון של פני העור.


פיטוסטרולים מרגיעים עור מגורה ונוגדי דלקת.



שימוש קוסמטי:

שמן זרעי מלפפון הוא סוכן לחות מעולה, בעל מרקם קליל, נספג במהירות בעור ולא משאיר תחושה שומנית על העור. השמן מסייע בשמירה על מאזן הלחות והאלסטיות של העור וניתן לשימוש כפי שהוא או להעשרה של תערובות שמנים ומרקחות שונות. מומלץ לשילוב במוצרי אנטי אייג'ינג, הפחתת קמטים, עור יבש, מוצרים לטיפול באקזמה, פסוריאזיס, סימני מתיחה ומוצרים לאחרי חשיפה לשמש.


203 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page