top of page

למה בחרתי דוטרה?

אני גרה ברמת הגולן, בת להורים ציוניים וחקלאים גאים, גדלתי בין עצי ותפוחים ושדות של פרחים. כנערה התעוררתי בחופש הגדול בארבע וחצי בבוקר כדי לעזור להורים בקטיף התפוחים. רק חקלאים עובדים שנה שלמה בלי לדעת אם בכלל וכמה כסף הם ירוויחו בסוף העונה.


שמן אתרי לא מתחיל מהמפעל

הוא מתחיל מהאדמה, מקרני שמש וטיפות הגשם, מידיים עובדות, זיעה נוטפת והרבה אהבה. בתור דור שלישי לחקלאות ישראלית אני מכירה היטב את "הצד השני של הבקבוק".




אז... מה, או מי זאת דוטרה?

דוטרה היא חברה אמריקאית שהוקמה בשנת 2008 על ידי קבוצה של אנשי עסקים ורופאים שזיהו את הפוטנציאל הגלום ביכולות הרפואיות של שמנים אתרים.

מכך נובע שמה:


משמעות המילה ״דוטרה״ בלטינית היא ״מתנה מהאדמה״.

מקימי דוטרה נכנסו להרפתקה בידיעה שהם נכנסים לשוק פרוץ ללא סטנדרטים מקובלים של תנאי ייצור נאותים. אפילו היום, בזמן שהפופולריות והדרישה לשמנים אתרים הולכת ועולה, עדיין אין בעולם פיקוח של אף גוף ממשלתי על הפקה וייצור של שמנים אתרים. לצערי הרב כל אחד יכול לקנות שמן מסוחר, לערבב אותו עם מה שהוא רוצה, לשים על הבקבוק מדבקה שהוא טהור, טבעי ואפילו אורגני - ולמכור אותו לצרכן כשמן מרפא.


למקימי דוטרה היה חשוב מההתחלה לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר. לנגד עיניהם עמדה מטרה ברורה: שכל אדם שמשתמש בשמנים אתריים של דוטרה יוכל לדעת בוודאות שהוא משתמש בשמנים טהורים לחלוטין לתמיכה בבריאות שלו ושל משפחתו. מחויבות זו הובילה את מייסדי החברה לקבוע תקן איכות מחמיר שנקרא

CPTG – Certified Pure Therapeutic Grade


השמן מתחיל מהאדמה

דוטרה לא עובדת עם סוחרי ביניים. אנשי צוות מקצועיים נשלחים למצוא את האזורים בעולם שבהם גדל הצמח ממנו הם רוצים להפיק שמן אתרי בצורה הטבעית לו ביותר, הצוותים דוגמים את הצמחים עד למציאת המיקום הגאוגרפי המאפשר לצמח לייצר את הפרופיל הכימי המושלם. אז דוטרה יוצרת קשר עם החקלאים המקומיים ויוצרת מאגדי חקלאים שעובדים ישירות איתה.


דוטרה מממנת מחסנים, בתי זיקוק לשמנים, תחבורה להעברת השמנים למעבדות, מים נקיים, תמיכה לחקלאים (שני שליש מהשמנים של דוטרה מגיעים ממדינות עולם שלישי) וצוותי מדענים שעוקבים אחרי הגידולים, מוודאים שאין פגיעה בצמחים ומבטיחים את שלום הסביבה הטבעית.


הודות לשיתופי פעולה והסכמי סחר הוגן, השמנים מגיעים מהחקלאים ישירות לדוטרה. כל שמן מגיע ישירות למעבדות החברה ועובר סידרה של עשרות בדיקות איכות שונות, הן על ידי מדענים של דוטרה והן על ידי צד שלישי במעבדה חיצונית.כל תוצאות בדיקות המעבדה זמינות לצרכן באתר שנקרא Source To You.



טוהר אנושי ואקולוגי

תשלום הוגן ובזמן – יותר משני שליש מהשמנים האתרים של דוטרה מגיעים ממדינות עולם שלישי. במדינות האלו, בגלל רמת ההשכלה של החקלאים, מתקיים ניצול ציני של סוחרי ביניים אשר קיים במשך תקופות ארוכות לאורך ההיסטוריה. דוטרה שמה לה למטרה לשנות את זה.


תמיכה בחקלאים – על מנת לסייע לקהילות החקלאיות מסביב לעולם לשפר את עתידן הכלכלי יצרה דוטרה את מודל ה- Co-Impact Sourcing® המאפשר בניית מערכות יחסים לתווך הארוך – להבטחת אחידות ואיכות התוצרים החקלאיים. מבניית בתי אריזה, מתקני אחסון וייצור ועד הקמת בתי ספר, קליניקות רפואיות וליווי מקצועי לשיפור היבולים.


תנאי עבודה הוגנים – כל עובד של דוטרה, מהחקלאי עד לעובד שירות לקוחות זכאי לתנאי עבודה במקום בריא, נקי, הוגן ונוח. לחקלאים של דוטרה יש גישה למים נקיים גם אם נדרש מדוטרה לחפור קווי מים לכפרים רחוקים בהרים אי שם בסוף העולם.


איגוד עובדים – דוטרה מאפשרת לחקלאים ליצור איגודי עובדים שמבטיחים את תנאי עבודתם.


תמיכה בסביבה – צמצום זבל ובזבוז משאבים, בניית מעבדות, משרדים ובתי אריזה מאובזרים בטכנולוגיה שלא פוגעת בסביבה. קבוצות של מדענים ומומחים נוסעים בכל העולם וממומנים על ידי דוטרה על מנת לבדוק ולנתר את מצב הצמחים.


רכישת אדמה לנטיעת עצים או צמחים בסכנת הכחדה. דוטרה רכשה לאחרונה 40,000 דונם בהוואי לנטיעת עצי סנדלווד שגדלים באופן טבעי באזור ונטעה את כל האזור בעצים חדשים!.

ונטיעת עשרות אלפי עצי לבונה חדשים בקרן אפריקה (עמן, סומליה ואתיופיה).


תמיכה בקהילות מסביב לעולם עמותת Healing Hands שבעזרתה דוטרה מממנת פרויקטים לסיוע וקידום מטרות כמו: מניעת סחר בנשים וילדים, חינוך מיני לנשים במדינות עולם שלישי ועוד.


בנוסף ללימוד נשים על הגוף שלהן נתפרו ונתרמו על ידי חברי דוטרה 5110 ערכות היגיינה נשית לנשים במדינות עולם שלישי (דוטרה מחזיקה בשיא גינס להרכבה ותרומה של ערכות היגיינה לנשים ברחבי העולם!) מתוך הבנה שנערות במדינות אלה מפתחות פערי השכלה לעומת הנערים בימים בהם הן נאלצות להישאר בבית בימי הווסת שלהן.

אז, למה בחרתי דווקא דוטרה?

התשובה מסתכמת בארבע נקודות עיקריות: מבחר, טוהר, שקיפות, ויעילות.


מבחר –

לדוטרה מגוון של יותר ממאה שמנים אתרים ותערובות ייעודיות למבחר אתגרי בריאות. כך שהשימוש בשמנים הופך לכלי יעיל וזמין לכל משפחה שרוצה להכניס בריאות טבעית לביתה.


טוהר –

דוטרה שמה לעצמה כמטרה למצוא שמנים שמגיעים מצמחים שגדלו באופן אורגני בסביבתם הטבעית. אין לדוטרה חוות חקלאיות. אם צמח מסויים גדל בצורה הטבעית והטובה ביותר באפריקה הם ימצאו חקלאים אפריקאים שיעבדו איתם (או בנפאל או בסרילנקה... הבנתם את הרעיון) דוטרה מייצרת היום שמנים בשיתוףפעולה עם חקלאים מקומיים מ-47 מדינות מסביב לעולם! עם ערכים של אנושיות וקיימות. מעבר לייצור שמנים מעולים – קודם כל להיות אנושיים, אקולוגיים והוגנים.


שקיפות–

על כל בקבוק מופיעים כל הפרטים המזהים: שם באנגלית, הזן הבוטני, תאריך תפוגה ומספר אצווה.

השמנים של דוטרה עוברים בדיקות מקיפות במעבדה חיצונית שמעמידה את כל תוצאות הבדיקה לשימוש הציבור בצורה שקופה.

כל שעליי לעשות הוא להקיש באתר Source To You.com את מספר האצווה שמצוין על הבקבוק.

ברגע שהמספר מזוהה על ידי המערכת כל תוצאות בדיקות המעבדה מוצגות לפני הצרכן. בלחיצת כפתור אני יכולה (וגם אתם) לדעת מאיפה הגיע השמן, תאריך האריזה, תוצאות בדיקות האיכות, לראות את הגרף המשקף את פרופיל הכימי המדויק ועוד הרבה אינפורמציה מעניינת (אותי לפחות).

ככה אני יודעת בדיוק מה יש לי בבקבוק שאני מחזיקה בכף היד !

לא מה כתוב על המדבקה, מה כתוב בגוגל, בוויקיפדיה או בספרים של הארומתרפיה.


יעילות

עם כל הפילוסופיה וכל הסיפורים, או שזה עובד או שלא. כששמן אתרי מופק מצמחים שגדלים בסביבתם הטבעית, מטופחים בצורה מוקפדת, מזוקק בצורה מקצועית בלי קיצורי דרך ובלי פשרות נקבל שמן אתר בעל פוטנציאל תרפויטי עוצמתי.


הסטנדרטים הגבוהים של דוטרה יחד עם מחויבות אמתית לשנות חיים טיפה אחר טיפה, לא רק של הצרכן אלא גם של קהילות ברחבי העולם, הביאה להישגים משמעותיים ביותר.

אחרי עשר שנים בלבד דוטרה הוכרזה כחברת השמנים האתרים הגדולה בעולם עם יותר מתשעה מיליון חברים ולקוחות מרוצים!


השמנים של דוטרה נמכרים על ידי מודל של שיווק רב שיכבתי, במילים אחרות, השמנים של דוטרה נמכרים מיד ליד בכדי שכל חבר חדש יקבל ליווי אישי ממישהו שכבר משתמש בשמנים האתרים של דוטרה ויכול לעזור לו/לה באופן אישי להשתמש בשמנים בצורה האפקטיבית והבטוחה ביותר.

רוצות ורוצים לעשות בריאות בבית עם שמנים טהורים של דוטרה?

אשמח להיות המלווה האישית שלכם



110 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page